Coneixem la paperassa i administració als clubs abans de l'inici de les competicions
Des del mes de juliol, els clubs de futbol viuen la realitat més intensa de la temporada. Els maldecaps més aguts de tot el curs i la paperassa més feixuga de tot l’any:
inscripcions, mutualitat, fitxes, validacions i pagaments. Un autèntic malson que s’ha de pair de la millor manera possible i, malauradament, no convida a relaxar-se.
Coneixem la paperassa i administració als clubs abans de l'inici de les competicions. Administració, Juntes Directives, directors generals i coordinadors s’han de posar d’acord i focalitzar una mateixa direcció perquè tots els equips i jugadors arribin a temps a l’inici de lliga i evitar el “no arribem. S’ha d’ajornar el partit” de la primera jornada de lliga.
Tant jugadors com famílies han de responsables i ser conscients de les seves obligacions, alhora que col•laborar amb totes les tasques que els hi corresponen. Una situació que, sempre, provoca maldecaps i endarrereix el dia a dia i la part mental de coordinadors i administració als clubs.
CE Vilassar de Dalt, FE Montgat i CF Calella exposen a GolCat com organitzen el seu inici de temporada, des d’un punt de vista administratiu. Una tasca essencial abans de començar el curs i que correspon a una feina no visible, però bàsica perquè la pilota pugui rodolar a temps.
CE Vilassar: Josep López, coordinador general
“Les dues etapes de l’any més complicades per a nosaltres són a principi i a final de temporada. El setembre és molt dur perquè hem de fer totes les gestions. A més a més, la majoria de jugadors han de superar les revisions mèdiques i són molt tràmits i paperassa. Nosaltres fem la vinculació del jugador, però el pagament de la fitxa i la signatura la han de fer les famílies i els clubs hem d’anar empaitant constantment”.
“Tenim 30 equips i les lligues de l’FCF les comencem en tres blocs. El darrer que comença és el més dur perquè és quan comencen els equips que no han jugat. Nosaltres tenim coordinadors per etapa, però les reunions presencials les fem fins a Aleví, que són els jugadors que majoritàriament no han jugat i els hem exposar tota la part més administrativa i de gestions que en són responsables”.
“Tenim la sort que un 70% coneix les seves responsabilitats i actua amb marge o amb prou temps perquè arribin a temps les fitxes, però hi ha un 30% que hem d’estar constantment recordant-los els pagaments, la mutualitat, validacions...”
“A nivell federatiu estem molt contents, tinc contacte estret amb el delegat federatiu, en Moha, i tinc constància que està fins a la matinada validant fitxes perquè un jugador o entrenador no es quedi sense jugar el primer cap de setmana de competició. Els dijous abans de començar les lligues sempre truca als clubs per saber si hi ha cap dificultat amb algun cas en concret. S’ha de reconèixer que delegar algunes competències a les delegacions i no haver de fer tràmits via Barcelona, ens ha ajudat”.
FE Montgat: Manuel Alonso, president
“A Montgat comencem a tancar fitxes i inscripcions a l’FCF a partir del mes de juliol. No tots els equips comencen la competició el mateix cap de setmana. Per tant, intentem prioritzar una mica més les divisions que inicien abans la lliga”
“Al mes de juliol intentem tancar totes les revisions mèdiques i ho acabem d’enllestir la primera setmana de setembre. Anem per feina, ja que no volem anar de bòlit quan tornem després de vacances. Aquesta política ens ajuda a nosaltres mateixos, però també a les famílies, entrenadors i jugadors”.
“Els nens que comencen a jugar disposen d’una guia per part del Club perquè sàpiguen quins són els passos a seguir i de quina manera ho han de fer. A més a més, nosaltres no tenim molts jugadors estrangers i no hem fer molts més tràmits burocràtics, com pugui ocórrer a altres clubs”.
“Nosaltres ara tenim més equips, però això no suposa un problema perquè és tot molt mecànic i ja tenim els automatistes. És més feixuc quan tens equips amb jugadors nous i has d’explicar el funcionament a pares”.
“Des de Montgat estem molt contents amb la gestió per part de la delegació del Maresme. També s’ha de reconèixer i fer autocrítica, en general, i no deixar-ho tot fins al darrer dia. A Montgat som força previsors i ho fem tot amb temps i marge. Tots hem de col•laborar sempre. Anteriorment, havia estat a Barcelona i des del meu punt de vista veig que en aquesta nova etapa ho veig tot molt més senzill, proper i s’empatitza. També és veritat que Barcelona és una delegació més gran i he tingut bon tracte, però és difícil”.
CF Calella: Fede Saracho, Coordinador General
“Ara és quan més feina tenim a nivell administratiu. A final de la temporada anterior, 20 de juliol, aproximadament, tanquem inscripcions amb un percentatge molt alt d’inscripcions tancades. Durant els mesos de juliol i agost tanquem plantilles i vinculem els jugadors. Ho hem de fer d’aquesta manera perquè amb més de 500 jugadors és inviable deixar-ho per al mes de setembre”
“Són tres mesos de màxima activitat (juliol, agost i setembre) i ho tanquem absolutament tot durant la primera setmana d’octubre, amb totes les fitxes tramitades. Pot ser quedaria un 1% per acabar d’enllestir-ho”.
“El món dels pares és particular. Hi ha famílies que responen en cinc minuts, executen pagament i validació, i n’hi ha d’altres que has d’estar un mes i mig al darrera i no ho fan fins al darrer dia. Pel que fa a la mutualitat, aquest any tenim la majoria de revisions mèdiques”.
“Pel que fa al contacte amb l’FCF Delegació Maresme estem molt contents. Responen a qualsevol hora i dia de la setmana. Solucionen els problemes pel que fa al nostre territori. Després hi ha tràmits amb Barcelona, que és una altra història...”
“El que no entenc a nivell de quotes federatives i preus de mutualitat és el nivell de risc que pugui tenir un jugador juvenil que un delegat o que et cobrin dos cops la mutualitat per ser entrenador i delegat. No té cap lògica. Entenc que pugui arribar a tenir més risc una persona que dirigeix diversos equips o tingui més d’un càrrec. Mai he tingut cap problema com a entrenador o delegat. Quin risc té? He presentat formalment aquesta queixa perquè quedi constància el meu enuig”