El món de la comunicació al futbol català

GENERAL
Per Manel Expósito, Sergio Martínez, Ot Manresa el 31/12/2021
El món de la comunicació al futbol català
Fotògraf: GolCat
Comparem el departament de comunicació d'un club de Segona RFEF amb dos amateurs de Segona i Tercera Catalana
Des de fa poc més de 10 anys, les xarxes socials són el gran canal de comunicació dels clubs del futbol català. El món digital comença a guanyar terreny amb força al boca-orella de tota la vida que ha caracteritzat la difusió i sistema convencional de convidar els seguidors a partits importants, presentacions o esdeveniments que es puguin organitzar a les entitats esportives. 

Tot i que aquesta sigui l'actual realitat, encara hi ha clubs de futbol - o Juntes Directives, més aviat - que no veuen necessari incorporar aquesta àrea al seu organigrama. I quan diem que "no volen", ens referim a grans referents que econòmicament encara els hi costa remunerar al mateix esglaó un responsable de comunicació que un coordinador de F7 o, fins i tot, director esportiu. 


Perquè, i ara fem una mica d'opinió, un cap de premsa/community manager pot arribar a invertir una quantitat d'hores o temps semblant al d'un responsable esportiu. Cadascú amb les seves tasques i responsabilitats, però aquest és el món actual i la realitat que et pot ajudar a posicionar-te, visibilitzar el teu club i alhora valorar de portes cap a fora allò que fas. 

Per conèixer aquesta realitat i aquest nou món, a GolCat parlem i comparem un club de Segona RFEF, en aquest cas el CE Europa, amb dos de territorials, el CB Terlenka, de Segona Catalana, i el CF Palautordera, de Tercera Catalana. Àngel Garreta, Iván Molano, Paula Llavina i Raúl Sanz són els protagonistes que ens expliquem la seva organització, objectius, reflexions i desenvolupament comunicatiu.  
TORNA
Et pot interessar
El món de la comunicació al futbol català
Twitter
Facebook
UNEIX-TE AL CLUB